Onderwerp: | Sturingsinformatie in het sociale domein |
|
Opdrachtgever: |
Rekenkamercommissie Cranendonck |
|
Jaar: |
2016 |
|
Inhoud: |
Beleidsonderzoek over sturingsinformatie voor de raad bij de drie decentralisaties van de jeugdwet, wet maatschappelijke ondersteuning en de participatiewet |
|
Download: |
|
|
Onderwerp: | Majeure projecten |
|
Opdrachtgever: |
Rekenkamercommissie Cranendonck |
|
Jaar: |
2015 |
|
Inhoud: |
Beleidsonderzoek naar het verloop van majeure projecten. |
|
Download: |
|
|
Onderwerp: | Strategische Visie |
|
Opdrachtgever: |
Rekenkamercommissie Cranendonck |
|
Jaar: |
2014 |
|
Inhoud: |
Beleidsonderzoek in hoeverre de Strategische Visie als sturingsinstrument wordt gebruikt. |
|
Download: |
|
|
Onderwerp: | Rendement rekenkameronderzoek |
|
Opdrachtgever: |
Rekenkamercommissie Cranendonck |
|
Jaar: |
2014 |
|
Inhoud: |
Onderzoek in hoeverre de aanbevelingen hebben geleid tot verbeteringen in het gemeentelijk beleid en de uitvoering hiervan aan de hand van het gehele onderzoeksproces. |
|
Download: |
|
|
Onderwerp: | Armoedebeleid |
|
Oprdrachtgever: |
Rekenkamercommissie Maasgouw |
|
Jaar: |
2014 |
|
Inhoud: |
Quickscan van het huidige armoedebeleid en de resultaten van de gemeente Maasgouw. Daarnaast is gekeken naar het armoedebeleid van omringende vergelijkbare gemeente zoals Leudal, Roerdalen en Echt-Susteren. |
|
Download: |
|
|
Onderwerp: | Doorwerking aanbevelingen | |
Opdrachtgever: |
Rekenkamercommissie Maasgouw |
|
Jaar: |
2013 |
|
Inhoud: |
Onderzoek naar de doorwerking van de aanbevelingen van de rekenkamercommissie in de periode 2008 tot 2011 in de gemeente Maasgouw. |
|
Download: |
volgt nog |
|
Onderwerp: | Grote projecten | |
Opdrachtgever: |
Rekenkamercommissie Maasgouw |
|
Jaar: |
2012 |
|
Inhoud: |
Evaluatie-onderzoek naar de sturing en beheersing van grote projecten in de gemeente Maasgouw. |
|
Download: |
|
|
Onderwerp: | Economisch samenwerkingsverband | |
Opdrachtgever: |
Rekenkamercommissie Cranendonck |
|
Jaar: |
2012 |
|
Inhoud: |
Evaluatie-onderzoek naar de baten en kosten van het economische samenwerkingsverband De Hoge Dunk. |
|
Download: |
|
|
Onderwerp: | Cultuur bij het begrotingsproces |
|
Opdrachtgever: |
Rekenkamercommissie Cranendonck |
|
Jaar: |
2012 |
|
Inhoud:
|
Evaluatie-onderzoek naar de behandeling van de begroting bij de gemeenteraad.
|
|
Download: |
|
|
Onderwerp: | Postafhandeling |
|
Opdrachtgever: |
Rekenkamercommissie Heerlen |
|
Jaar: |
2011 |
|
Inhoud: |
Evaluatie-onderzoek naar de kwaliteit van de afhandeling van brieven in de gemeente Heerlen. |
|
Download: |
|
|
Onderwerp: | Buurtbeheer |
|
Opdrachtgever: |
Rekenkamercommissie Cranendonck |
|
Jaar: |
2011 |
|
Inhoud: |
Onderzoek naar buurtbeheer in de gemeente Cranendonck |
|
Download: |
|
|
Onderwerp: | Publieke dienstverlening | |
Opdrachtgever: |
Rekenkamercommissie Venray |
|
Jaar: |
2010 |
|
Inhoud: |
Evaluatie-onderzoek naar de publieke dienstverlening, in het bijzonder de afhandeling van brieven, in de gemeente Venray. |
|
Download: |
|
|
Onderwerp: | Publieke dienstverlening | |
Opdrachtgever: |
Rekenkamercommissie Maasgouw |
|
Jaar: |
2009 |
|
Inhoud: |
Evaluatie-onderzoek naar de doelmatigheid en doeltreffendheid van de afhandeling van brieven. |
|
Download: |
|
|
Onderwerp: | Tevredenheid van medewerkers
|
|
Opdrachtgever: |
Gemeente Lochem |
Jaar: |
2009 |
Inhoud: |
Medewerkerstevredenheidsonderzoek met als doel om verbeterpunten aan te geven met betrekking tot het beleid, de strategie en het personeelsmanagement van Radar.
|
|
Onderwerp: | Publieke dienstverlening |
Opdrachtgever: |
Rekenkamercommissie Kerkrade |
Jaar: |
2008 |
Inhoud: |
Evaluatie-onderzoek naar de doelmatigheid en doeltreffendheid van de afhandeling van brieven. |
|
Download: |
|
Onderwerp: | Tevredenheid van medewerkers
|
Opdrachtgever: |
Stichting Radar |
Jaar: |
2008 |
Inhoud:
|
Medewerkerstevredenheidsonderzoek met als doel om verbeterpunten aan te geven met betrekking tot het beleid, de strategie en het personeelsmanagement van Radar.
|
Onderwerp: | Publieke dienstverlening |
Opdrachtgever: |
Rekenkamercommissie Gemeente Maasgouw |
Jaar: |
2008 |
Inhoud: |
Evaluatie-onderzoek naar de doelmatigheid en doeltreffendheid van de kwaliteitscriteria en voorgenomen acties en of dit leidt tot een adequate en klantgerichte publieke dienstverlening. |
Download: |
|
Onderwerp:
|
Subsidiebeleid
|
Opdrachtgever:
|
Rekenkamercommissie Gemeente Cranendonck
|
Jaar:
|
2007
|
Inhoud:
|
Evaluatie-onderzoek naar de doelmatigheid en doeltreffendheid van gemeente Cranendonck bij de inhoud en uitvoering van het subsidiebeleid.
|
Download: |
|
Onderwerp:
|
Centrumplan Budel
|
Opdrachtgever:
|
Rekenkamercommissie Gemeente Cranendonck
|
Jaar:
|
2006 – 2007
|
Inhoud:
|
Evaluatie-onderzoek naar de doelmatigheid en doeltreffendheid van gemeente Cranendonck bij de herinrichting van het centrum van Budel
|
Download: |
|
Onderwerp:
|
Raamwerk voor de strategische marketingvisie
|
Opdrachtgever:
|
Raad van Bestuur Stichting Radar te Zutphen
|
Jaar:
|
2006
|
Inhoud:
|
Literatuuronderzoek met als doel om inzicht te krijgen in het onderscheidend vermogen van Radar (sociale werkvoorziening) ten opzichte van haar concurrenten. Data-analyse met als doel om een beschrijving van de doelgroep te geven en segmentatie en positionering toe te passen. Motievenonderzoek met als doel om inzicht te krijgen in de drijfveren en beweegredenen om voor Radar te kiezen en de verschillende zorgproducten af te nemen.
|
Onderwerp:
|
Van beleidsvorming naar uitvoering
|
Opdrachtgever:
|
Rekenkamercommissie Gemeente Cranendonck
|
Jaar:
|
2006
|
Inhoud:
|
Evaluatie-onderzoek naar de doelmatigheid en doeltreffendheid van gemeente Cranendonck bij de beleidsvorming, beleidsvorming en uitvoering van drie majeure projecten.
|
Download: |
|
Onderwerp:
|
Huisvesting en Telewerken
|
Opdrachtgever:
|
Gerechtshof ’s-Hertogenbosch
|
Jaar:
|
2001 – 2002
|
Inhoud:
|
Het onderzoek bestaat uit een inventarisatie van het huidige ruimtegebruik, een schriftelijke enquête onder alle leden en medewerkers van het hof en een aantal diepte-interviews. Met als doel om per sector de ideale verhouding aan te geven tussen werkplekken voor kantoor en thuis. Hiervoor zijn meerdere scenario’s uitgewerkt.
|
Onderwerp:
|
Bestuursreglement en Meerjarenplan
|
Opdrachtgever:
|
Gerechtshof ’s-Hertogenbosch
|
Jaar:
|
2001
|
Inhoud:
|
In het kader van de functie beleidsmedewerker bij het stafbureau het opstellen en begeleiden van het bestuursreglement en de planning & controlcyclus voor het gerechtshof te ’s-Hertogenbosch. Het doel was om een vernieuwd bestuursreglement vast te stellen en het opstellen van een meerjarenplan 2002–2006 volgens de nieuwe systematiek.
|
Onderwerp:
|
Post Registratiesysteem
|
Opdrachtgever:
|
Gerechtshof en Rechtbank te ’s-Hertogenbosch
|
Jaar:
|
2000
|
Inhoud:
|
Het implementeren van het postregistratiesysteem Decos Web bij de president, de directeur en hun secretaresses van het stafbureau van het gerechtshof en de rechtbank. Het doel was om de inkomende en uitgaande post op eenduidige wijze te registreren en de post inzichtelijk te maken via de pc.
|
Onderwerp:
|
Inrichting van Zaanstad
|
Opdrachtgever:
|
Gemeente Zaanstad, STEC
|
Jaar:
|
1992
|
Inhoud:
|
Onderzoek naar de voorkeur van de Zaanse bevolking over de toekomstige inrichting van Zaanstad.
|